Sterftecijfer 918/100000
Geboortecijfer: 15/1000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die had ik ook gevonden, maar er staat niet duidelijk vermeld over welk jaar het gaat. De bronnen onder de tabellen vermelden jaren van 2002 en 2004.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geboorte- en sterftecijfers zijn altijd gewogen gemiddelden over een periode. Ze veranderen slechts langzaam. Ze geven meer, maar vooral andere informatie dan cijfers die op een bepaald jaar slaan. Het zijn de cijfers die Hoofddorp hierboven noemde, maar dan gewogen over de leeftijdsgroepen VanDijken heeft dus wel het juiste antwoord gegeven.

Andere antwoorden (1)

Uit de Amerikaanse Wikipedia:

The United States Census Bureau estimates that the population of Nevada was 2,723,322 on July 1, 2011, a 0.84% increase since the 2010 United States Census.[1]
According to the Census Bureau's 2007 estimate, Nevada has an estimated population of 2,565,382 which is an increase of 92,909, or 3.5%, from the prior year and an increase of 516,550, or 20.8%, since the year 2000. This includes a natural increase since the last census of 81,661 people (that is 170,451 births minus 88,790 deaths) and an increase due to net migration of 337,043 people into the state. Immigration from outside the United States resulted in a net increase of 66,098 people, and migration within the country produced a net increase of 270,945 people. According to the 2006 census estimate, Nevada is the eighth fastest growing state in the nation.[24]

Ik weet alleen niet of het genoemde geboortecijfer en sterftecijfer over 2011 gaan.