De welbekende gele praatpalen van de A.N.W.B staan 2 kilometer uit elkaar. Om de dichtsbijzijnde te vinden, kijk je op het groene hectometerpaaltje ( die staan 100 meter uit elkaar ) in welke richting het gele pijltje wijst. Daar vind je dan de dichtstbijzijne praatpaal. Ze zijn zo geplaatst dat je nooit meer dan een kilometer hoeft te lopen.
11 jaar geleden
Dat zijn praatpalen gebruikt door de ANWB en staan ongeveer 2 kilometer van elkaar.

Als je niet weet waar de dichtstbijzijnde paal staat, kijk je op een hectometerpaaltje of de vangrail. Hier staat een pijltje. Als je deze volgt, kom je vanzelf bij de praatpaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik had niet gezien dat het juiste antwoord al gegeven was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht 1 hm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 hm = 1 hectometer = 100 meter
volgens mij staan ze toch echt iets verder uit elkaar ;-)
MissBiggie
11 jaar geleden
De groene hectometerpaaltjes (de naam zegt het al) staan 100 meter uit elkaar.