Hoe kan het dat er in Zuid-Limburg zeeëgels kunnen worden gevonden?

Toegevoegd na 10 minuten:
de fossielen van zeeëgels!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Omdat Limburg vroeger uit zee bestond en de beesten daar zijn omgekomen en versteend zijn in principe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom ook erg vaak in Zuid_Limburg, daar gaan wij dan altijd fossielen opgraven in de mergelgrotten/groeven, en daar hebben wij ook al veel zeeëgels gevonden. Dat komt omdat Zuid:l_Limburg vroeger voor een groot deel onderwater stond.