welke plaats is het verste van nederland?

welke plaats is het verste van nederland, en hoever is dat rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
38K

Het beste antwoord

Als onbewoonde plaatsen of plekken ook genoemd mogen worden, denk ik aan de Antipode eilanden. Daarna komen de Bounty eilanden. Je neemt een plaats in Nederland, zoekt de coördinaten Oosterlengte en Noorderbreedte. Daarna zoek je dezelfde coördinaten op, maar dan Westerlengte en Zuiderbreedte. Je komt dan in zee uit. Vanuit dat punt op de kaart zoek je met een liniaal naar het stukje land wat daar het dichtst bij ligt.
Waarom zouden de Antipode eilanden zo heten? Misschien is dat omdat die mogelijk ongeveer de tegenpool vormen van Greenwich bij London.
Ook volgens mij is Singapore de verste plaats, die geheel over land vanuit Nederland bereikbaar is.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De verste afstand moet Melbourne zijn. Dat ligt 6300km onder je voeten.
Rijden zei je. Dat moet Kaap de goede hoop zijn. De afstand ken ik niet, maar zeker 6000km over de baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correctie: 12000 km.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hemelsbreed is een van de uithoeken van azie net iets verder (net gemeten met google earth). Wat er dan langer over de weg is weet ik niet, maar dat kan best z-afrika zijn door het omrijden vanwege het water.
corzijlstra
11 jaar geleden
Melbourne ligt in Australië en dat is het zeker niet.
Het verst van Nederland verwijderd is Nieuw-Zeeland en daar kun je rijdend niet komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijdende zal singapor wel ongeveer het verst zijn wat je kunt doen. Het verst van Nederland is een punt ergens in de oceaan net ten zuidoosten van Nieuw Zeeland ruim 18000km verderop

Toegevoegd na 1 minuut:
* Singapore

Toegevoegd na 4 minuten:
maak daar maar ongeveer 20000 km van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Recht aan de andere kant van de aarde sta je met je voeten in het water.

Wel zijn daar in de buurt (slechte een paar honderd kilometer verderop) wat eilandjes.
De ene kant op Antipode Island en de andere kant op Campbell Island
Beide Nieuwzeelands grondgebied en vanaf Nederland onmogelijk rijdend met de auto te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Ik weet niet wat de vraagsteller bedoelt. Is een onbewoond eiland een plaats? Of is een plaats een stad, dorp, gehucht of een huis of een groepje huizen? Zijn de Antipode eilanden en de Campbell eilanden of eiland bewoond? Verder denk ik niet, dat de Campbell eilanden de verste plekjes zijn.
Dat moet een een protocluster van melkwegen zijn genaamd BoRG 58, 13,1 miljard lichtjaren hier vandaan. Ik denk dat je dat niet kunt rijden, maar je kunt het proberen. Vergeet niet wat te eten mee te nemen, want het is een lange reis.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha domme vraag dom antwoord :) +!