Nee een paviljoen ligt niet altijd aan het water maar mijn definitie is net weer even anders dan mijn voorgangers: een paviljoen is een gebouw dat bij andere gebouwen op hetzelfde terrein hoor OF een horecagelegenheid in een houten gebouw:

paviljoen
Uitspraak: pavɪlˈjun het -woord paviljoens Zelfst. Naamw. 1 gebouw dat bij andere gebouwen op hetzelfde terrein hoort `Paviljoen C ligt voorbij de vijver rechts.` 2 horecagelegenheid in een houten gebouw `strandpaviljoen`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/paviljoen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Een paviljoen (van het Franse pavillon) is een losstaand, autonoom bouwwerk of bijgebouw voor ontspanning en/of vermaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor, dat hoeft niet.
een paviljoen kan ook gewoon een houten bijgebouwtje in je tuin zijn.
of een overkapt podium in een park, waar muzikanten kunnen spelen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een overkapt houten podium in een park voor muzikanten is toch een muziektent?
Rieneke1
11 jaar geleden
zo kan je het paviljoen ook noemen in dit geval pelle :)
net als je een strandtent ook een paviljoen kan noemen.
paviljoen is overkoepelend voor veel soorten bouwsels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant Rieneke want als paviljoen overkoepelend is voor veel soorten bouwsels klopt het niet met mijn gevonden definitie: OF het is een gebouw wat bij iets anders hoort (dus geen losstaande muziektent) of een horecagelegenheid in een houten gebouw (ook geen muziektent). Leuk al die verschillende definities, ik leer elke dag bij hier ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
ach wij duiken er helemaal in, maar eigenlijk hebben we eenduidig antwoord gegeven: nee, een paviljoen ligt niet altijd aan het water :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ja DAAR zijn we het over eens ;-)