Wat kan er bij deze afbeelding als tekst verteld worden, wat zien we op deze afbeelding?

Dit is een plaatje van depressiedruk tijdens de watersnoodramp van 1953. Maar wat gebeurt er nou op dit plaatje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ziet de verplaatsing van het hogedrukgebied en het lagedrukgebied, hoe ze steeds dichter bij elkaar komen. Als er op een klein oppervlak een groot drukverschil is, krijg je hele harde wind (de wind waait van hoge naar lage druk).

Volgens mij kun je op het plaatje ook nog zien dat de wind (van hoog naar laag waaiend) de Noordzee en het Kanaal in zal waaien, waardoor het water in de steeds smaller wordende Noordzee (richting Kanaal) enorm opgestuwd wordt en je een extreem hoge waterstand krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij betekenen de 2 lijnen die dicht bij elkaar liggen (hogedrukbaan en depressielijn) storm.
Hoe dichter bij elkaar, hoe heviger de storm.

En dat is gebleken, in die betreffende nacht.