Is elke plek in de wereld al ontdekt?

De zee niet inbegrepen, is elk m2 meter op de wereld al bekend en wat er leeft?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik keek bijvoorbeeld Ultimate Survival, en dan denk ik wel eens; volgens mij heeft daar nog nooit een mens gelopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Amadea
12 jaar geleden
Dat kan niemand weten. Want een plek die nog niet ontdekt is kan dus niet bekend zijn...

Het beste antwoord

Op de zee en oceanen na zijn de contouren van het land allemaal ontdekt. Antarctica kwam als laatste en is pas enkele maanden geleden in kaart gebracht (op zeeniveau)
Maar dat wil zeker niet zeggen at elk plaatsje op de wereld ontdekt is...slecht toegankelijke gebieden : De Amazone , Borneo , Nieuw Guinea , Siberië , De Himalaya Hooglanden , veel woestijnen ( Arabië , Namibië , China , Sahara ,Australisch binnenland en oerwouden (Congo) hebben nog blanco plekken en zijn heel extensief onderzocht.
Dat is nog meer het geval met Antarctica , Groenland , De Arctische Eilanden (Rusland-Alaska-Canada)
Elke dag worden nog nieuwe diersoorten en planten geïdentificeerd , er worden nieuwe geologische lagen ontdekt en er zijn nog enkele ongecontacteerde (mensen) stammen in de Amazone , De Andamanen , De Nicobaren , Zuid Oost Ethiopië , Nieuw Guinea en Borneo.
Echter ….nieuwe energiegebieden …olie en zo zijn (op de zee , en beschermde gebieden ….quasi allemaal ontdekt.
Zo nu en dan doet men nog echt spectaculaire ontdekkingen , grotten en onlangs mega dieren en planten in een microklimaat in een vulkaankrater op Nieuw Guinn echt leuk om een paar beelden te zien : Youtube

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=mB5xoqPTjPs

Toegevoegd na 21 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=_cYC7BJ0Zc8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, wat er z'n genoeg wezens die ze nog moeten ontdekken. Elke dag worden er tientallen nieuwe dieren ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over plaatsen, niet over dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee op z'n antwoord= komma dan begin ik over dieren te praten als de meeste dieren niet ontdekt z'n dan betekent het ook dat men daar niet geweest is. Er z'n duizenden onbekende eilanden waar niemand iets van weet.
Een beetje logisch nadenken graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden elke dag helemaal geen tientallen nieuwe dieren ontdekt.
Hangt af wat je bedoeld met 'ontdekt'. Als je het aardrijkskundig bedoeld (dit rubriek dus), dan wel. We hebben satellieten die de aarde mooi in kaart hebben gebracht. Er is geen land dat we niet kennen. (Wellicht uitzondering Antarctica)
Bedoel je dat er mensen gelopen hebben, dan zijn er nog genoeg plekken waar we niet geweest zijn. Er zijn ook veel plaatsen waar we niet kunnen komen.
Als we heb biologisch gaan benaderen dan zijn we een heel eind. Maar we ontdekken nog steeds levende dingen op plaatsen waar we nooit hadden gedacht dat ze daar konden leven. (zgn. extremofielen) Maar ook vinden we nieuwe insecten.
Als je microbiologisch kijkt; bacteriën (want dat is ook leven) dan vind je jaarlijks erg veel nieuwe mutaties. Deze kun je nooit allemaal ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zullen op diverse plekken op deze aardkloot nog wel gebergtes zijn, waarin zich grotten bevinden, waar nog geen mens ooit een voet heeft gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms ontstaan er eilandje in de zee door vulkanen dus er valt continu land te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem alleen de regenwouden in brazilie eens die zijn zo immens groot en ondoordringbaar .
En daar zijn gebieden waar nog nooit iemand is geweest .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zijn nog steeds stukken waar nog niemand is geweest. Zo zijn er zelfs nog niet verkende kloven in de Blue Mountains in Australië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de regelmaat van de klok worden nog nieuwe dieren en nieuwe stukken rimboe/jungle ontdekt, en niet lang geleden nieuwe koppensnellers op Irian Yaya/Papua Nieuw Guinea.
Onze wereld, de aarde lijkt ontdekt, maar er is nog een heleboel te zien of te zoeken dat onbekend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een satelliet is alles al verkend, met de voet nog lang niet: soms wordt er nog een nieuwe stam ontdekt in de rimboe van Zuid-Amerika (bron), Afrika of Oceanië. En als je dan denkt aan alle grotten onder het aardoppervlak, dan zijn we al helemaal niet in de buurt.