Beide, maar dat is eigenlijk wel logisch. Als een stad meer inwoners krijgt, zal het meer huizen moeten bouwen en krijgt de stad dus een grotere oppervlakte, dit is andersom niet met zekerheid te zeggen. Een gemeente kan er voor kiezen een hele grote woonwijk te bouwen maar wanneer die maar halfvol bewoont heb je er natuurlijk ook niks aan!

Over het algemeen zijn het dus het aantal inwoners, die zorgen vanzelf ook voor een groter oppervlak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de Brusselse Agglomeratie de grootste plaats vormt in België zal eenieder wel weten (niet stad ...dat is Antwerpen)
Maar dat Doornik de grootste stad van België is qua oppervlakte 217 km² weet ik nu ook maar pas door op te zoeken (prachtig stadje overigens)
Het inwonertal primeert voor alles.