Zo te zien op de foto is het bergkristal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen bergkristal maar rookkwarts. Bergkristal is (bijna altijd) helemaal doorzichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gevaarlijk een steen op foto te beoordelen ...zonder verdere kenmerken.
Heel voorzichtig hou ik het op gewone kwarts of calciet met elementen van koper

Toegevoegd na 5 minuten:
ziet er wel gepolijst uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Hoezo gevaarlijk? Je kan het hooguit mis hebben toch ? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie jij het verschil tussen poedersuiker en cocaine op foto , zonder uitleg over smaak of effect
Kristal
12 jaar geleden
we hadden het toch over een steen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevaarlijk is misschien een beetje overdreven, hoewel.... asbest is ook een steen. En nog een hele bijzondere ook. Je wordt er alleen wel heel erg ziek van als je er aan gaat pulken.
Kristal
12 jaar geleden
twas niet zo serieus bedoeld hoor Beestie, ik vermoed gewoon dat je bedoelt dat het lastig is om een steen van een plaatje te herkennen, dat je er snel naast kan zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat we eerder een taalverschil hebben .
'het gevaar dat ik mis ben' !s misschien wat te Vlaams uitgedrukt
Kristal
12 jaar geleden
Dat kan heel goed Beestie, en omdat onze talen zo enorm veel op elkaar lijken zit het gevaar erin {;-)} dat je zou vergeten dat er toch verschil in kan zitten. Goed van je om dat even te zeggen.
Behalve bovenstaande antwoorden zou het ook nog steenzout kunnen zijn. Lik er eens aan, als het heel zout smaakt, is het steenzout.