Wat gebeurt er met de putten van proefboringen die niets opleveren?

In Nederland worden veel proefboringen gedaan naar olie en gas. Slechts 1 op de 25 boringen is succesvol. Wat gebeurt er met al die andere geboorde putten?

Toegevoegd na 52 minuten:
Met dank aan Pieter, maar begrijp ik dan goed dat de putten niet afgedekt en/of afgesloten worden? En als dat wel gebeurt, hoe en waarmee. Sommige gaan tot 5 km diepte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is afhankelijk van de bevindingen die bij de boring duidelijk worden. soms zal de gehele installatie weer weggehaald worden omdat men niets bruikbaars heeft aangetroffen. soms zal ook de installatie in minimale vorm aanwezig blijven als men wel iets heeft aangetroffen maar het nu nog niet lonend is om de olie of gas te winnen. dan wacht het veld gewoon op andere tijden - die wellicht nooit komen.

Toegevoegd na 35 minuten:
de putten die wellicht interessant kunnen zijn worden voorzien van een afsluiter. de onbruikbare worden verwijderd en geheel of gedeeltelijk volgestort met aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk