Heeft iemand een goede tip voor Aardrijkskunde / geschiedenis leren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik maak altijd een samenvatting, maar er komen meestal ook totaal andere vragen in voor....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan een samenvatting maken of van elk stukje tekst voor jezelf vragen maken, dus uit elke alinea haal je 1 vraag. Dan ga je daarna proberen uit je hoofd de vragen te beantwoorden. Als dat niet lukt ga je het opzoeken in het boek. Dan lees je het opnieuw allemaal door en probeer je later de vragen weer te beantwoorden.
Ik maak het liefst samenvattingen, door het opschrijven leer je. Ik heb een keer een samenvatting gemaakt, daarna niks meer aan het vak gedaan en ik had een 9,3 (dat was economie)

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/aardrijkskunde-geschiedenis-toets-voorbereiden.69861

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze link is een andere vraag die handig kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Leer niet alles een dag van te voren, maar verspreidt het over meerdere dagen. Door te herhalen onthoud je het beter.

Als je leert moet je het niet puur uit je hoofd leren: je moet ook kijken of je het écht begrijpt. Als je iets begrijpt kun je het vaak beter toepassen en daardoor ook betere antwoorden geven op de vragen.

Neem ook altijd wat (moeilijke) vragen uit het werkboek door. Er komt er (bijna) altijd wel één terug!

Succes met leren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruim van tevoren beginnen (echt RUİM van te voren) endan iedere dag een paragraaf lezen en zo het hoofdstuk doorlezen, door het iedere keer te herhalen blijft het wel goed hangen. İk heb het geprobeerd en bij mij werkt het wel. İk moest laatst een hele boek leren voor geschiedenis :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja en vragen uit het werkboek herhalen! Soms zetten ze letterlijke opdrachten uit het werkboek in de toets en dan komt het natuurlijk goed uit als je de antwoorden al kent. En begrippen moet je trouwens ook goed beheersen, bij aardrijkskunde en geschiedenis komen veel inzichtvragen voor. Succes!
Wat ik als tip kreeg van een lerares was: 'Bedenk de vragen'. Stel je voor jij moet het proefwerk maken, welke vragen zou je er dan in zetten?
Het is slim om dit met een aantal mensen te doen, dan kan je de vragen uitwisselen en zie je ook wat andere mensen leren.
Verder wat ik altijd deed was dan ging ik het aan iemand vertellen wat ik moest kennen. Dus eigenlijk een soort samenvatting vertellen. Hierdoor denk je zelf na over de stof en merk je vaak dat je het eigenlijk veel beter beheerst dan je denkt.
Succes met leren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hardop voorlezen aan jezelf, werkt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld 1 week er voor al weet dat je toets hebt, elke dag de tekst een heel aandachtig leest, het duurt maar een kwartiertje elke dag, maar daardoor zal je als je het dan zal gaan leren veel makkelijker te leren zijn