Hoe moet je dit uitspreken? (zie uitleg)

6°-20° N, 97°-105° O

Dit is de absolute ligging van Thailand. Maar hoe moet je dit uitspreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

van 6 tot 20 graden Noorderbreedte bij 97 tot 105 graden Oosterlengte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik niks aan toe te voegen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Djimme: is een ander systeem. Er zijn 2 systemen, de ene gaat uit van de evenaar als referentiepunt, de ander van de GMT (Greenwich): Jouw reactie is dat van de Amerikanen (maar die meten alles anders): http://en.wikipedia.org/wiki/Geographic_coordinate_system
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de uitspraak wordt dan: at 15 degrees, 21 minutes and zero seconds North by 101 degrees, 2 minutes and zero seconds East.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15° 21′ 0″ N is 15 graden 21 minuten 0 seconden noord Freek. Je antwoord klopt wel, maar dat van meten vanaf een ander referentiepunt niet. De coördinaten in de toelichting op de vraag zelf geven (op ietwat minder precieze wijze) een gebied aan, eigenlijk vier punten de eerste twee op 6 en 20 graden noorderbreedte en de tweede op 97 en 105 graden oosterlengte, als je die punten met elkaar zou verbinden zou de figuur die je dan tekent Thailand enigszins moeten omvatten. 15° 21′ 0″ N, 101° 2′ 0″ E is een wat preciezere positie van 1 punt. Het is 15 graden, 21 minuten en 0 seconden ten noorden van de evenaar ( een graad is onderverdeeld in 60 minuten en die minuten zijn weer onderverdeeld in 60 seconden) en 101 graden, 2 minuten oosterlengte. Op Google maps kun je ook zoeken op coördinaten je krijgt dan dit: http://g.co/maps/pnhjd

Andere antwoorden (1)

Zes graden min twintig graden noord,
Negenenzeventig graden min honderdvijf graden oost