Er kunnen is een bescheiden gebied in Zuid Chili dat daar een beetje op gelijkt , maar toch verschilt : door het bergkarakter van de streek , de florden en nabijheid van de oceaan en vooral meer naar het Zuiden toe : de overheersende Westenwinden die zo fors zijn ,dat de bomen zich niet kunnen handhaven.
Dat Westenwinden probleem is er bijvoorbeeld ook op de Falklands , Tristan De Cunha , Gough en Amsterdam (beetje vegetatie : wegedoornboomals enige bomen.
Voor de rest is de vergelijkbare breedtegraad volledig oceaan.

Toegevoegd na 12 minuten:
Foto van het Chileense Zuiderwoud : bergen , fjorden en toch veel rijkere vegetatie (loofwoud en naaldwoud)

Toegevoegd na 25 minuten:
Een soort weegbree : enige bomen op Gough en Amsterdam : onder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dat daar een ander klimaat heerst, er goeit daar niks, als je dezelfde breedtegraad in rekening neemt. Overigens zou het dan ook geen taiga heten, want taiga is Russisch voor naaldboom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat naaldbomen op het land groeien en er is op het Zuidelijk halfrond geen land op de juiste breedtegraad.