Wat is de TWEEDE groene revolutie?

Wat de groene revolutie is weet ik wel maar laatst hoorde ik dt er ook een TWEEDE groene revolutie is. Wat houdt deze in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een wilde gok: het gebruik van genetisch gemodificeerde voedselgewassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is er nog niet echt, maar men hoopt dat die zal komen. Daarover werd gesproken op de FAO-Voedseltop in november 2009. Door de economische en financiële crisis die de wereld treft was de mondiale voedselcrisis naar de achtergrond gedrongen. Een tweede groene revolutie die vooral in Afrika moet plaatsvinden is één van de antwoorden op de voedselcrisis. Een revolutie in ideeën, technologiën, handelsbeleid, markttoegang en het genereren van financiële middelen, wat vraagt om nieuw denken - creatief en innovatief. Duurzame landbouw in de ontwikkelingslanden kan ook een belangrijke bijdrage leveren aan het klimaatprobleem. De landbouw moet investeren in het telen van gewassen die groeien ondanks droogte, of juist in een nat klimaat.
Amadea