Omdat (een heel groot deel van) Afrika, waar dus ook Nigeria onder valt, vroeger een kolonie was van Engeland.

Je kunt ook aan de grenzen zien dat het een kolonie was: de grenzen zijn als het ware met een liniaal en potlood getrokken en dus niet natuurlijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die rechte grenzen zijn wel degelijk te bespeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een vroegere kolonie van het Brits Imperium. Tijdens het bewind is de Engelse taal de hoofdtaal geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nigeria was vroeger een engelse kolonie. Overigens wordt er meer pidgin gesproken, dan "echt" engels. Voorbeeld: een file is in het engels "traffic jam" en in het pidgin "go slow".