kan Amstersdam een miljoenenstad worden ?

Zou Amsterdam over een paar jaar een Miljoenenstad kunnen worden ? Net als Parijs Newyork Tokyo etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol

Het beste antwoord

Als we de gemeentegrenzen wat anders neerleggen wonen er nu al 2,3 miljoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze daar nu al mee bezig ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afbeelding bij het antwoord hierboven is een projectie van de geplande uitbreidingen van woongebieden. De cirkel op de kaart omvat steden die nu nog niet onder Amsterdam vallen, maar die later aan Amsterdam vast groeien. In feite zit de hele Randstad zo ongeveer al aan elkaar vast gegroeid, dus uiteindelijk zal die wellicht als één grote metropool worden beschouwd. Het voordeel voor ons is dat deze Randstad uit vele groeikernen bestaat, en dat er vanuit het rijk en de provincie veel aandacht wordt besteed aan ruimtelijke ordening.
Dit geeft deze toekomstige metropool een geheel ander uiterlijk dan andere bekende steden met een extreem dichtbevolkte binnenstad.

Andere antwoorden (1)

Dat is een kwestie van willen. Miljoenensteden hebben vaak een opervlakte die vele malen groter is dan Amsterdam. Dus als Amsterdam de steden/dorpen eromheen zou annexeren zouden er al vele miljoenen mensen wonen.