Wie bepaalt de naam van een nieuwe orkaan, en volgens welke richtlijnen gebeurt dit ? Kan men dezelfde naam hergebruiken ?

Het zijn trouwens niet altijd meisjesnamen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

De namen worden grotendeels vastgesteld door de World Meteorological Organization. Per gebied wordt een namenlijst vastgesteld. In de Atlantische regio rouleert de namenlijst iedere zes jaar, dus de namenlijst van dit jaar wordt in 2016 weer gebruikt. Alleen de namen van verwoestende orkanen worden niet hergebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal is het een naam die iedereen ter wereld kan uitspreken, dus niet Jan of Kees ofzo. Het ligt er ook aan waar de orkaan zich bevind. Ze kunnen de naam na een lange tijd wel hergebruiken als bijv. Katrina 2.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling op het antwoord van lazysalmon zijn dit de namenlijsten van atlantische tropische stormen voor de komende jaren.

(Op de site uit de bron staat ook de namenlijsten van stormen uit andere regio's)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En is de opmerking dat de namen in alfabetische volgorde worden ingezet niet interessant trouwens, blijkt ook uit dit lijstje. Dus elk seizoen begint met een Anne en de volgende is bijv. Bas.