Welke landen zijn dit?

In de bijlage die ik er bij heb gevoegd, zie je een kaart van europa.(sorry voor evt. slechte kwaliteit, is een screenshot met mijn iPod touch). in italië zie je daar 2 rode stipjes. Welke landen zijn dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Die twee stipjes zijn geen landen. dat is gewoon italien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast... Google Maps?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ronron: Ooit van San Marino en Vaticaanstad gehoord? Dat zijn landen die onafhankelijk zijn van Italië.
ronron1212
12 jaar geleden
Dat zijn geen landen maar enclave Vaticaanstad (Latijn: Status Civitatis Vaticanae, Italiaans: Città del Vaticano) is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld. Het grondgebied wordt echter geheel omsloten door de stad Rome, waardoor het een enclave binnen Italië is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaticaanstad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron: als je even goed je eigen link leest, zie je dat er staat: "Vaticaanstad is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld." Onafhankelijke staat. Vervolgens wordt er over het grondgebied van Vaticaanstad gesproken. En een soevereine staat met eigen grondgebied is per definitie een land. Net zoiets geldt voor San Marino. Het klopt dat het een enclave is, maar dat doet er op zich niet toe. Er zijn wel meer landen die volledig worden omringd door een ander land.

Antwoorden (1)

Het bovenste puntje is San Marino.
Het onderste puntje is Vaticaanstad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zijn dit staten, geen landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, zonder jouw antwoord had de stipjes niet eens gevonden hahaha. Maar + je voor het goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een land is het grondgebied van een soevereine staat, dus het zijn wel degelijk ook landen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met j0ve, het zijn ook gewoon landen.
ronron1212
12 jaar geleden
een land is echt iets anders dan een eclave. maar iedereen zijn mening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hoeven we geen mening over te hebben. Daar kunnen we gewoon definities voor hanteren. Zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Enclave "Een enclave is een gebied dat geheel wordt omsloten door grondgebied van één andere partij. Sommige enclaves zijn onafhankelijk (San Marino, Vaticaanstad en Lesotho)" San Marino en Vaticaanstad zijn dus EN onafhankelijke landen EN enclaves.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben gelijk, excuses voor de onjuiste info!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron1212. Een rund is ook iets anders dan een herbivoor. Maar een koe is het toch allebei :P Overigens heeft dit niets met een mening te maken, maar met definities en feiten :P