Wat betekent Bvk bij een adres?

Ik moet post sturen naar een adres in Grootebroek. Het officiële postadres is echter niet in "Grootebroek", maar in "Grootebroek (Bvk)".

Wat betekent Bvk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Volgens mij is dat de afkorting van Bovenkarspel, wat tegen Grootebroek aanligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt, dit staat op wikipedia over Grootebroek: "De bebouwing van Grootebroek is vandaag de dag volledig samengesmolten met die van Bovenkarspel, zodat beide dorpen in feite één woonkern vormen." Eigenlijk is het dus maar 1 kern.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch weer een minnaar...
Moet die persoon toch wel ergens op zijn tenen gestaan hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gevonden, en heel logisch als je het eenmaal weet - maar ik was er zelf niet opgekomen.

Andere antwoorden (1)

Bvk betekend: "bij voorkeur". Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Afkortingen_op_Wikipedia-chat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En anders? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus de brief moet bij voorkeur naar Grootebroek gestuurd worden, maar ergens anders heen mag ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alknobe,dank je, je hebt me de lach bezorgd vandaag,
lig in een deuk. sorry voor wimpelspaar.