Hoe heet deze steen? En hoe oud is die? en waar komt die vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is een mineraal. hoe noemt het weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diepvries haha...dacht ik ook meteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klompje soda.

Antwoorden (4)

Het zou een bergkristal kunnen zijn.
Als-ie heel licht roze is, kan ik niet goed zien op de foto, dan is het rozenkwarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een bergkristal met een heel klein beetje calciet.
Bergkristal komt over de hele wereld voor.

Deze is nog niet heel oud, want hoe ouder een kristal hoe helderder hij wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een witte of kleurloze kristal, dat zou een bergkristal kunnen zijn.Het is doorzichtig en heeft een glasachtige glans. Deze steen behoort tot de macrokristallijne kwarts-familie.

Zuivere kristallen zijn hele zeldzame en waardevolle stenen. Ze worden hoofdzakelijk gevonden in de Alpen, Brazilië en in Arkansas U.S.A. Ze bestaan uit zuivere siliciumoxide en zuurstof en hebben een hardheid van 7. Kristallen zijn in holle ruimtes gegroeid en in de loop van miljoenen jaren uitgekristalliseerd. Kratsen zijn een van de meest voorkomende mineralenverrijking in onze aardkorst. Zuivere, mooie kristallen worden echter weinig gevonden.

Bergkristal is een steen met enorme geneeskracht en bij uitstek geschikt voor healings en energetisch werk. De steen reguleert energie, absorbeert energie, geeft energie en slaat energie op naar gelang wat er nodig is in een bepaalde situatie. Omdat bergkristal zo neutraal en zuiver is, kan de steen opgeladen worden voor elke (energetische) werking en kan ook de werking van andere stenen versterken. Het beschermt de aura tegen straling, reinigt de chakra’s en brengt ze in balans. Mentaal bevordert bergkristal concentratie, helder denken, helpt om een neutrale en onpartijdige houding aan te nemen en om problemen op te lossen. De steen werkt zuiverend, vitaliserend, verkoelend (voor bijvoorbeeld brandwonden), pijnstillend, koortsverlagend, stimuleert het immuunsysteem en brengt het lichaam in balans. Ook vermindert het zwellingen, misselijkheid en diarree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed gee bergkristal.
Ik zie geen berg'kristal'
Geef wat informatie?
Ik blijf hem verdacht veel op aluin lijken.
(gebruikt om bloed te stelpen)

Toegevoegd na 21 minuten:
Kijk dit is een stukje aluin
Zonder verdere informatie hou ik het hier op.

Toegevoegd na 36 minuten:
Leg hem eens op Uw tong?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gebeurd er dan als je de steen op je tong legt?