Wat is het breedste land ter wereld? Ik vraag dit omdat me opviel dat Chili zo'n enorm láng land is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Denk Rusland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk Antartica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Brits Kroonbezit.

Toegevoegd na 1 minuut:
herstel: de Britse overzeese gebieden :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canada denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld Rusland met een breedte vmeer dan 7000 km.
Maar schijn bedriegt : Chili mag er zeer lang uitzien , omdat het zo smal is ....ongeveer 4000 km
Maar Brazilië 4200 km en Rusland 4300 km zijn langer.
en China zit er net onder met 3900 km. (dit is rekening houdend met volledig land) , dus geen eilanden (dan is Rusland nog breder en langer)

Toegevoegd na 4 minuten:
Antarctica is 5300 Km ....maar Antarctica wordt niet gezien als een land , wel als een werelddeel.