Ten eerste omdat Jpan nogal veel kust heeft, en ten tweede omdat het binnenland van Japan erg bergachtig is.
13 jaar geleden
Omdat daar het meeste voedsel zoals vis te vinden is. Het is dus oudsher de overlevingsmethode van japanners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat daar het meest werk is. Ook omdat ze veel kust hebben natuurlijk en omdat het binnenland nogal bergachtig is spelen een rol...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op bijgevoegde link klikt, zul je zien,dat Japan bijna helemaal door de zee omringd is. En dan heb je erg veel kust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In laaggelegen, vlakke gebieden in de buurt van een rivier of de zee zijn altijd de grootste bevolkingsconcentraties te vinden. Dat is van oudsher zo gegroeid, omdat daar het meeste voedsel te vinden is, het transport het makkelijkst is (over land, rivier of zee) en het bouwen het makkelijkst is.

Let maar eens op, als je op de wereldkaart kijkt waar de grote steden liggen. Juist ja, in vlakke gebieden in de buurt van rivieren of de kust. Een heel goed voorbeeld daarvan is Nederland, wij wonen met z'n allen op een kluitje in een vlak gebied bij rivieren en zee.