Hoe heet dat eiland?

Volgens mij ligt he voor de Franse kust. Het is echt zo'n Harry Potter achtig eiland met volgens mij wat huizen en een kasteel.
Of ligt hij ergens anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de Mont St. Michel bedoelt, moet ik je teleurstellen: dat is een schiereiland, met een dam verbonden met het vaste land, die alleen bij zeer hoog water onder water komt te staan. Maar mooi is het wel, een bezoek waard :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het engels noemen ze dat een tidal island, omdat het van de tides af hangt of het een eiland is of niet. In het Nederlands hebben we daar geloof ik geen term voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of is het bij Mont St. Michel echt maar heel af en toe dat het een eiland is, en niet bij elke vloed?

Het beste antwoord

Misschien bedoel je Mont Saint Michel?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat moet hem zijn denk ik:D een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was zo bezig met het toevoegen van een afbeelding dat ik niet eens gezien had dat dit antwoord er inmiddels al stond.. Ere wie ere toekomt, +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, dat is hem.
Het lijkt bijna Disney achtig nep toen ik het voor het eerst zag. Ziet er prachtig uit en ik ga er zeker een keer heen.

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt goed in topo?
Snuffel
13 jaar geleden
Sinds wanneer ligt Hawaii naast Frankrijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker nutteloze reactie.
Misschien dat het de Kanaaleilanden zijn. Deze eilanden liggen tussen Engeland en Frankrijk in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kanaal eilanden bestaan uit 5 eilanden. Jersey en Guernsey zijn de grootste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de goedste in topo?
Snuffel
13 jaar geleden
haha!! Dit is ernstig. Texel dat naast Frankrijk zou liggen?!!
Voor de Schotse kust ligt het 'Isle of Skye'. Dat is in elk geval een echt 'Harry Potter-achtig eiland'. Skye is een vrij groot eiland met een aantal dorpjes.

Er zijn daar heel veel van dat soort eilanden, van groot tot klein, die behoren tot de Binnen-Hebriden.

Toegevoegd na 20 uur:
En ik weet dat Schotland geen Frankrijk is. Maar omdat je aangeeft dat je het niet zeker weet, dacht ik dat je misschien deze prachtige eilanden bedoelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeh.. voor de kust van Frankrijk was het... durf het bijna niet te zeggen, maar ook niet "de goedste" in topo?
:) min is trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de Friese kust ligt Ameland, wat heeft dat nou met de vraag te maken? (mijn min in het ook niet!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn min in = mijn min is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vraagsteller aangeeft in de vraagstelling, niet helemaal zeker te zijn of het wel voor de kust van Frankrijk ligt suggereer ik ook maar eens wat anders.
Dat is Engeland !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Middellandse Zee ? Zijn ze verhuisd met de hele handel? Rare jongens die Engelsen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ko je erbij dat het in de Middelandse Zee ligt? Dat staat nergens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, Groot Brittannië is wel een eiland voor de kust van Frankrijk als je het maar breed genoeg beziet ;-)