■Buenaventira, Colombia: 678
■Monrovia, Liberia: 513
■Pagp Pago, Samoa: 503
■Moulein, Birma: 488
■Lae, Papua Nieuw-Guinea: 465

Ik kwam tot 5, zoek even verder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Gevonden.

# 1 Guinea : Guinee : 3,784 mm 3.784 mm
# 2 # 2 Solomon Islands : Solomon Islands : 3,290 mm 3.290 mm
# 3 # 3 Sierra Leone : Sierra Leone : 2,946 mm 2.946 mm
# 4 # 4 Gabon : Gabon : 2,841 mm 2.841 mm
# 5 # 5 Burma : Birma : 2,681 mm 2.681 mm
# 6 # 6 Malaysia : Maleisië : 2,366 mm

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.nationmaster.com/graph/geo_pre-geography-precipitation
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is de eenheid die bij de getallen hoort? mm/maand?
gaat het om gemiddelden of extremen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+. Mooie lijst van statistieken trouwens die je gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bovenste is in cm. en per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noAnswer, bedankt, het was wel even zoeken ;)"
Ik denk dat dat per jaar wel kan verschillen.

Ik vond wel het volgende voor je:

"Meeste regen: Meghalaya
De natste plek op aarde is de Indiase staat Meghalaya, wat 'land van de wolken' betekent. Ironisch genoeg heerst hier elke winter een waterschaarste omdat het dan maandenlang achtereen niet regent.
Meghalaya dankt de titel 'natste plek' aan de moessons. Dit zijn seizoenwinden die gedurende circa 6 maanden uit een bepaalde richting komen en zeer zware regenval meebrengen om vervolgens 6 maanden lang vanuit een andere richting te waaien waarbij geen of nauwelijks regen valt.
De gemiddelde jaarlijkse regenval in Meghalaya bedraagt 1.270 cm.
De record hoeveelheid regen ooit gevallen in een seizoen is 2.290 cm! (In Nederland valt er jaarlijks 75 cm.)

Vaakste regen: Kauai
Het vulkanische eiland Kauai (Hawaï) heeft een overwegend subtropisch klimaat.
Het klimaat wordt bepaald door de werking van hoge- en lagedrukgebieden die zich rond de vulkanen vormen. Hierdoor regent het 360 dagen per jaar op het eiland Kauai. Daarmee is het de plek waar het vaakst ter wereld neerslag valt.

Natste & droogste land
IJsland is het natste land ter wereld en Egypte het droogste. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn allemaal tropische landen die zijn genoemd. De regens zijn daar buitengewoon hevig en het zullen best de genoemde mm zijn.

Maar in Ierland regent het vrijwel altijd. Ze kennen daar ook, net als bij ons, miezerregen, pijpenstelen, slagregens, motregen, dreigende regen, Des te meer namen er bestaan voor de regen, des te vaker het regent.
Ook in Schotland is het vaker regenachtig dan droog.

Nederland valt eigenlijk wel mee.

Ik heb net een boek gelezen van een Ierse schrijver, en het speelt in Ierland. Het regent op iedere bladzijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ineke, We zijn ooit op vakantie geweest in Schotland en hebben af en toe wat regen gehad, dus dat viel mee.
Mijn broer woont in Ierland en altijd regen is heeeeeeeeeel erg overdreven.
Waar hij woont groeien zelfs palmbomen!