Eerst zeggen ze dat de wereld in 2012 zou vergaan, en nu blijkt het een rekenfout te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ja, na herberekening is gebleken dat de wereld al in 1973 vergaan is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je het zo graag dan ?

Het beste antwoord

Rekenfout of niet, dat hele verhaal is onzin. Mensen willen alles berekenen en daarin hoort ook een begin en een einde. Ik maak me wel zorgen over de mensen die deze theorie heilig geloven en die denken dat 21-12-2012 de laatste dag van hun leven is. Het moet voor hen dan toch wel raar zijn om de 22e wakker te worden. Gaan ze dan weer een nieuw einde zoeken? Het einde komt een keer, we gaan allemaal een keer dood en ik geloof ook dat het menselijk ras een keer uitsterft door bv een ramp of een ijstijd, maar niemand weet wanneer dat zal gebeuren. De natuur kent geen data en tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke + voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er waren uitgebreidere antwoorden, maar ik kies dit als beste omdat het in taalgebruik is geschreven wat iedereen snapt. Bedankt voor je duidelijk antwoord!

Andere antwoorden (5)

Voorspellers van het eind der tijden zijn er altijd geweest, en tot op heden hebben ze ook altijd hun voorspellingen moeten herzien.
Voor het zogenaamde einde van de wereld op die datum is geen enkel concreet aanknopingspunt, alleen maar uit hun verband gerukte mythes en verkeerd geïnterpreteerde archeologische vondsten, dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Het einde van de wereld komt gegarandeerd een keer, maar niemand zal je kunnen voorspellen wanneer precies. Ook niet bij benadering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja, men had de zaak niet goed doordacht.

Men was vergeten de tweede millenniumwissel te verdisconteren alsmede het effect van het smeltwater op de snelheid waarmee de aarde om de zon draait

Bovendien was men vergeten het effect dat door de snelle opeenvolging van maatschappelijke veranderingen en technische ontwikkelingen de tijd nu sneller gaat dan vroeger en derhalve de wereld langzamer vergaat. Een effect dat nog sterker wordt naarmate je ouder wordt, iedereen weet immers dat de tijd langzamer gaat als je ouder wordt, maar dat in retrospectief dat tijd juist sneller voorbij lijkt te zij gegaan (paradoxwerking, één van de meest onvoorspelbare factoren in de wereldvergankelijkheidsvoorspellingsrekenkunde).

Als deze factoren. plus nog een aantal hier (om naar ik aanneem bekende redenen) niet genoemde nopen tot herberekening. Men is er nog niet helemaal uit maar verwacht wordt dat er pakweg 666 jaar bij opgeteld mag worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Voorspellen is moeilijk, zeker als het de toekomst betreft"

Mark Twain
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logisch! Iedere boeren%$/ had kunnen bedenken dat dit de oorzaken van de foutieve berekening zijn!
De wereld vergaat eens. Maar ik ook z'n soortgelijke vraag gesteld. En daarin stond dat de wereld in 1973 ook zou vergaan. Daarvoor zijn er natuurlijk nog veel meer datums geweest. Als je toch niet helemaal gerust bent. hier een site die echt heel interessant is. Het gaat over redenen waarom de wereld niet vergaat in 2012. In iedergeval zo erg als op de afbeelding zou het nooit komen

Toegevoegd na 21 minuten:
Sorry hier is de site http://www.astroblogs.nl/2007/10/16/schrijf-t-in-je-agenda-21-december-2012/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar is de link naar de site?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ben hem al aan het zoeken. Hij is er perongeluk niet ingekomen ik zoek hem weer op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo de link is er
Het is altijd al een rekenfout geweest. 'Hollywood' heeft echter het einde vand e maya kalender (Dus NIET het einde van de wereld) aangegrepen om een einde van de wereld verhaal er omheen te breien.

Het feit dat de kalender van de Maya's afloopt, betekent niet dat de aarde vergaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ze" hebben dus geen flauw idee.