is er nu een pole shift aan de gang? dode vogels vissen etc. vulkanen worden wakker. overal stormen ga maar door. de zon doet vreemd. speelt er iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou wij krijgen echt niet te horen als er echt iets staat te gebeuren een ramp etc. en een shift niet denk je? hoor je toch wel erg veel over nu.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik hoor wel eens iets over een poolverschuiving. English channels sometimes mention a pole shift.

Het beste antwoord

Dat er een shift is van de magnetische polen in de nabije toekomst is best mogelijk. Zo'n shift gebeurt plots en we zijn aan het einde van een 720.000 jarige cyclus gekomen. De shift kan wel even goed binnen een 5000 (om iets te zeggen) jaren plaatsvinden.
sedert het Cambrium (leven op Aarde) zijn de polen al meer dan 600 maal ge-shift. Onderzoekers hebben in die periode nooit significant bewijsmateriaal gevonden dat er iets ingrijpend zou gebeuren (het is nu niet omdat er geen bewijs is dat er niets 'zal' gebeuren ...echter met het einde van de wereld heeft dit niets te maken ....daarvoor zijn er veel betere kandidaten)
Het zou zelfs kunnen dat we totaal niets zullen merken op korte termijn van zo'n gebeurtenis. Magneten en oriëntatietoestellen zouden ongetwijfeld gek gaan doen...en misschien vogels ook wel .
National Geographic en Discovery Science geven veel programma's over hoe de Wereld kan eindigen (sensationeel ,maar louter speculatief of over onvoorspelbare of zeer lange periodes) en samen met 2012 en de opwarming van de Aarde laat vele mensen duidelijk spoken zien vandaag.

Toegevoegd na 11 minuten:
De opwarming van de Aarde , het verdwijnen van ons natuurlijk biotoop , de overbevolking....daar moeten we ons zorgen rond maken.
En eventueel (om het wat spannender te maken): de kans op een magnetische storm binnen enkele maanden .
Ontploffen van Yellowstone en het raken van de Aarde door Aphopis (meteoor) in 2028 zijn ook ernstige kandidaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2012 is meer een hype of niet? zonnestorm kan indd best gebeuren de zon doet raar. maar er speelt wel iets . maar wat er precies aan de hand is weet volgens mij niemand precies?

Andere antwoorden (3)

Of er nu een pole shift aan de gang is , is pas te zeggen als we hem kunnen meten. Maar daarvoor is geen enkele aanwijzing.

In alle tijden komen de dingen die jij noemt, voor. Er vallen altijd wel ergens dode vogels en vissen uit de lucht, vulkanen worden wakker en gaan weer slapen, stormen horen bij onze atmosfeer.

De tijd waarin je leeft is altijd de allervreemdste tijd. En zeker deze tijd doet vreemd aan, omdat we het nieuws van over de hele wereld ook binnen krijgen.

Dus maak je geen zorgen. Als het zo ver is, ben je een van de eersten die het te horen krijgt. Net zoals de rest van de wereldbevolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, er is iets gaande.

Al deze dingen kunnen verklaard worden vanuit de volgende grondbeginselen: besmettelijk journalisme en puur toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort, krachtig. Maar zeker waar +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt zeker een verklaring uit te halen.
De tekenen lijken er op te wijzen, dat het einde der tijden op het punt van uitbreken staat.
Net zo als dat al meerder malen is gebeurd.