Volgens iemand van jullie is Cornwall door de warme golfstroom droger en warmer dan East Anglia. Waarom droger? Zie extra uitleg.

Warmer kan ik mij voorstellen. Maar droger? Ik dacht hoe warmer de zee hoe vochtiger het klimaat. Of hebben de Azoren hogedrukgebieden er meer mee te maken? Verder ligt East Anglia aan de oostijde, dus droge zijde, van de bergen, en is bovendien laagland. Dus je zou verwachten dat East Anglia droger is dan Cornwall. Cornwall wordt bovendien aan meer zijden omringd door zee.

13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het is waar dat het in Cornwall , de Scilly islands en een deel van Zuidkust van Engeland milder is dan in de rest van Engeland. Dat komt door de warme golfstroom omdat het meer Zuidwaarts ligt en omdat er daar een uitgesproken gematigd zeeklimaat is. Zuidwesten en Zuidenwinden domineren. Dat geldt meer voor de Scilly islands met heel veel bloemen en de Zuidkust (Plymouth) van Engeland dan voor Cornwall. Die twee plaatsen hebben al voor een deel Mediterrane plantengroei , met hier en daar zelfs al palmen.
Cornwall is te stormachtig en minder zacht.
Wat betreft de neerslag echter zit U er compleet naast.
Het is huist East-Anglia dat droger is ....bijna zo droog als Vlaanderen en Nederland.
Cornwall daarentegen is zeer nat , vergelijkbaar met Wales en Schotland. De middenstrook ('Plymouth -Southampton) houdt qua neerslag zo wat het midden .
ik ga een weerkaartje zoeken om dit te vevestigen;

Toegevoegd na 9 minuten:
Ziehier jaarlijks weerkaartje neerslag

Toegevoegd na 9 minuten:
Ziehier jaarlijks weerkaartje neerslag

Toegevoegd na 10 minuten:
Ziehier jaarlijks weerkaartje neerslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Warmer is sowieso juist. Er is in Cornwall aan de kust een min of meer subtropisch (Mediterraan) klimaat.
In de zuidwesthoek van Nederland,dus in Zeeland is het over het algemeen zonniger en droger weer dan in de rest van Nederland. Waar het zonnig is, zijn minder of geen wolken, denk ik.