wat is een achterland?

ik weet wel wat de definitie daarvan is maar ik weet niet wat ze ermee bedoelen kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Achterland is niet de periferie.
Achterland is de afzetmarkt van een bepaald gebied. Zo is van de Rotterdamse haven het achterland tot ongeveer polen of milaan! Van de plek waar goederen aankomen of worden gemaakt tot waar ze direct heen kunnen worden getransporteerd
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank jee nu snap ik het :)

Andere antwoorden (3)

Dat zijn bij voorbeeld mensen die je steunen. Voorbeeld: een politieke partij heeft leden die de Partij steunen. Deze mensen kun je sympathisanten of achterland (achterban) noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achterland kan in de geografie ook het gebied zijn waar uitwisseling mee plaatsvindt, b.v. je hebt een stad en het bijbehorende achterland, de mensen in het achterland leveren grondstoffen en die worden in de stad omgezet tot eindproducten, de stedelingen leveren diensten aan het achterland (b.v. de stad heeft een streekziekenhuis en middelbare scholen waar het achterland gebruik van maakt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de 'periferie' ..... Bijvoorbeeld Parijs is de stad ...Orly , maar ook Versailles zijn deel van het achterland.
Maar het gaat iets verder dan de agglomeratie ....het gaat ook over het platteland dat volledig gericht is op de 'kernstad'

In Nederland is er ook een 'buurtschap' die deze naam draagt (Liesveld)