Hoe geven ze tegenwoordig les in het onderwijs ? Elektronisch ?

Ik weet niet beter als dat we het voorheen deden met krijtjes en een bord. Daarna zo'n wit bord met stiften, maar hoorde dat dat ook alweer oud is. Een bord computergestuurd waar van de leerlingen het huiswerk per pc kon worden gepresenteerd en meer of hoe dat ook werkt ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, *zucht (stom van me) :S

Het beste antwoord

Zelf ben ik docent op een HBO instelling. Ons instituut vervangt geleidelijk alle krijtborden en whiteboards voor digiboards. Met een digiboard kun je presentaties geven, filmpjes tonen, noem maar op. De meeste Office functies worden ondersteund. Dit kan zeker veel toevoegen aan de leerervaring voor studenten. Het zorgt voor meer afwisseling, waardoor de aandacht makkelijker vast te houden is.

Echter, ik heb zelf gemerkt dat voor sommige vakken een krijtbord of whiteboards onontbeerlijk is. Het is namelijk dé manier om ingewikkelde theorie stap voor stap uit te leggen. Met een Powerpoint presentatie bijvoorbeeld slaat de docent in een dergelijk geval soms de plank mis, want de meeste studenten nemen dit voor kennisgeving aan, zonder het écht op te slaan. Met een krijtbord of whiteboard kun je studenten als het ware dwingen om mee te schrijven en kritisch na te denken.

Ik realiseer me dat ik hier een waardeoordeel geef, maar hopelijk geef ik hier ook mee aan dat de manieren van les geven nog steeds variabel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jaaaaa dat hadden wij ook op de basisschool het heet een smartboard of een activboard het verschil is dat je met een smartboard met je vingers kan werken en een activeboard werk je met een pen. De docent die werkt via de computer en dan kan je op dat bord ook dingen laten zien...of op sommige dingen klikken heel erg chill ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze het smartboard gebruik niet snappen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het natuurlijker aanvoelt, en je schrijft er preciezer mee
Op de school van mijn kinderen hebben ze een digitaal schoolbord (basisschool) kan zowel via een computer als met een speciale pen beschreven worden. Er kan ook film op gekeken worden (via pc/dvd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn middelbare school hebben we het alledrie, het traditionele schoolbord met krijt, het whiteboard met stiften en ook de smartboards. Je kan daarmee op internet, je kan hem ook aansluiten op de computer, zodat je bijvoorbeeld films kan afspelen via de computer, en er zitten handige programma's op. Vaak gebruikt de docent ook nog gewoon de beamer, aangesloten op de computer, waar hij of zij dan documenten kan laten zien.