Onderwerp economisch adviserend artikel?

Ik moet voor school een adviserend artikel schrijven, over een actueel economisch onderwerp. Voorbeelden zijn: ov-chipkaart, fileprobleem.
Het hoeft niet perse een economisch onderwerp te zijn, als er maar een economisch invalspunt in zit.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou kunnen denken aan de aftrek van hypotheekrente, of de vergoeding voor kinderopvang.
Als de Staat iets subsidieert, stijgt de prijs er van.
Stel dat een huis nu 2 ton kost. Men gaat rekenen met inbegrip van rente aftrek. De maandlasten komen dan bijvoorbeeld op 1000 euro.
Nu is de aftrek er niet. Dan wordt het 1300 per maand en wordt het huis niet verkocht.
De prijs van het huis zal dalen, want niemand koopt het.
De belastingbetaler maakt het met de aftrek dus mogelijk dat de huizenprijzen stijgen.
Ook met kinderopvang geldt zo iets.
Dat mag je verder zelf invullen.
Succes met je opdracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat is de invloed op de economie wanneer het land voor 1 jaar onbestuurd blijft omdat er maar geen kabinet gevormd kan worden?

Toch leuk om te weten. Want belangrijke beslissingen worden maar vooruit geschoven. Merken wij Nederlanders daar nu echt wat van?