Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het opzegtermijn bij de ah?

Mijn 0 uren contract, loopt heel snel af. Maar ondertussen kan ik het al weer opnieuw verlengen voor een aantal maanden. Nu wil ik eigenlijk stoppen maar nu weet ik niet of het onbeleefd als ik zo laat pas laat weten. Ook omdat ik al mijn nieuwe beschikbaarheid heb laten weten. Nu zou ik contract gewoon kunnen verlengen om te kijken hoe het gaat maar ik lees nergens iets over een opzegtermijn. En ik wil eigenlijk gewoon echt stoppen. Geldt er niet gewoon een maand als opzegtermijn? Wat als dat zo zou zijn dan zou t toch niet heel erg zijn als ik het niet verleng?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nul uren contract

Bij een oproepovereenkomst is de werkgever niet verplicht jou in te roosteren. En jij bent niet verplicht om aan de oproep van de werkgever te voldoen, wanneer je daar een geldige reden voor hebt. Bij een nul uren contract is een opzegtermijn van een maand van toepassing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Als je contract afloopt loopt het gewoon af - dan heb je geen opzegtermijn. Tenzij je natuurlijk een nieuw contract hebt afgesloten? Als je bij een nulurencontract niet kunt of wilt werken, heb je daar geen (geldige) reden voor nodig - je kunt werken of je kunt niet werken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding