mag een docente van 1 vwo zeggen dat ze ons van 2 hoog van het balkon wil gooien en dat ze onze handen eraf zal hakken ?

Weet jij het antwoord?

/2500

wel zeggen, niet doen

Nee, natuurlijk niet! Door het bezigen van dat soort kreten geeft ze aan totaal ongeschikt te zijn voor haar beroep.....

Ja, dat mag. In de juiste context kan je dit niet als bedreiging zien. Dit is pas een bedreiging als je gevangengehouden wordt op een balkon op de tweede verdieping door een persoon met een scherp zwaard. Of het netjes is is een tweede maar ook dat hangt van de context af.

Nee, ik zou geen les meer willen hebben van deze docente en een klacht indienen. Ik ben zelf docent en ik vind dit zeer ernstig.

Ach, hoe vaak zeggen mensen zelf wel niet zoiets van ik kan zijn bloed wel drinken! Je docente zal wel flink woedend over iets/iemand zijn geworden toen ze dit heeft gezegd. Maar je weet zelf ook wel dat 'pubers' ook geen schatjes kunnen zijn. Zij mag het dan (vanwege haar functie) misschien niet zeggen, maar jullie zullen daarentegen haar dan ook niet met respect hebben behandeld.

dat mag ze écht niet zeggen want de docenten moeten zich óók aan de regels houden,en niet alleen de scholieren