Wat kost een gemiddelde HBO opleiding

Het verschil tussen een particulieren en reguliere school zijn erg groot.
Ik wil graag voltijd een opleiding volgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Reken maar uit. Een gemiddelde voltijd HBO studie duurt 4 jaar. Het lesgeld voor 1 collegejaar is ongeveer €1600,- Dus dan kom je op een totaal van €6400,-
Als je in aanmerking komt voor studiefinanciering dan scheelt het behoorlijk. Je krijgt dan een vergoeding, er wordt dan wel gekeken naar het inkomen van je ouders. Dus hoe hoog die vergoeding is moet je navragen bij de IB-groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gemiddelde opleiding op een hogeschool kost ongeveer 3000 euro, dit is goed te financieren met behulp van studiefinanciering. Prive opleidingen zijn vele malen duurder. Het ligt natuurlijk eraan welke opleiding je wilt doen maar dit kan oplopen tot 10.000 euro per lesjaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Collegegeld voor volgend jaar is 1620 euro.
De duurste priveopleiding op ~HBO niveau die ik ken is de KLM FLight academy, die vorig jaar een slordige 120,000 euro voor 18 maanden rekende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nice.. weet ik wat ik ga worden... even papa en mama lief aankijken..;)