Wat zijn goede deelvragen voor mijn profielwerkstuk?

Wij moeten voor school een profielwerkstuk maken. Onze hoofdvraag is: "Zijn mensen kuddedieren?". Nu hebben we zelf al een hele tijd na gedacht en we komen niet verder dan drie deelvragen:

- Wat zijn kuddedieren?
- Wat is de invloed van een leider?
- Kan vluchtinstinct een rol spelen?

Nu hoop ik dat jullie nog een aantal deelvragen hebben die wij kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zijn mensen kuddedieren?
‘Nee, in een kudde zijn weinig individuele verschillen, is relatief weinig hiërarchie en zijn de groepsleden volgzaam. Dat geldt voor gnoes, maar niet voor mensen.

Waarom vertonen we dan kuddegedrag?
‘Dat heeft te maken met de overlevingsdrang. Als een grote massa begint te hollen, lijk je wel gek als je als enige stil blijft staan. Psychologen proberen al een tijd grip te krijgen op dit gedrag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien wel off/topic, maar voor de vraagsteller misschien wel belangrijk. Een leuke vraag die je echt aan het denken zet +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien ook iets in de trant van waarom we kudde dieren zijn?

Waar uit zich dit gedrag in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aspecten van groepsgedrag. Hiervoor is voldoende litteratuur te raadplegen.

Interacties binnen een groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even inloggen
Inloggen is gratis voor plusabonnees, anders 70 cent per artikel.