Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik het meest gemakkelijk de Engelse taal?

Ik zou graag een universitaire studie volgen, maar deze word alleen in het Engels gegeven. Mijn Engels is matig, ik versta het wel, maar schrijven en spreken gaat echt moeilijk. Ik heb tot september 2011 om het onder de knie te krijgen. Wie o wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden en adviezen zijn allemaal nuttig. Hier nog even ter aanvulling daarop:

De Universiteit Utrecht verzorgt allerlei cursussen Engels voor speciale doelgroepen: http://www.jbi.uu.nl/nl/course/ENGE1600

En hier enkele links met info over taalreizen:
http://www.studytravel.nl/taalcursus-engels-leren-taalreizen.html
http://www.ef.nl/destination/en/default.aspx?tc=IQ

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde eigenlijk deze link naar taalcursussen aan de UU:
http://www.jbi.uu.nl/nl/page/9
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kijk engelse films zonder ondertiteling en probeer zo veel mogelijk te snappen, lees engelse leesboeken. Zoek woorden die je niet kent op. En wellicht krijg je op die universitaire studie ook wel het vak engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je het gaan leren met iemand die er al goed in is en jou dit wil leren.

Denk aan een huiswerkbegeleider of aan een coach.

Wat ook kan is een thuisstudie van LOI doen. Eerst een spoedcursus voor beginners en daarna voor gevorderden dan ben je binnen 9 maanden klaar en is je engels op hoog niveau.

Toegevoegd na 13 minuten:
Wat ook kan ga een half jaartje in Engeland werken. Dan leer je de taal zo snel. In het begin is het een beetje behelpen maar na een paar weken is deze gewenningsfase wel voorbij. Na een half jaar is je Engels super.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees veel engelse boeken schrijf bij elk woord dat je niet tot matig begrijpt een cijfertje en zoek deze op lees daarna de blz nog eens. aan het eind van het boek merk je dat je al heel veel woorden erbij hebt geleerd. hoe jonger de leeftijd graads van boek hoe makkelijker bouw dit op.
Luister heel veel naar engels gesproken boeken en of liedjes probeer deze per zin op te schrijven.
Kijk veel engelse films zonder ondertitelingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook met iemand van engeland chatten of emailen. probeer zoveel mogelijk met iemand engels te praten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Films met Engelse ondertitelingen zijn ook nuttig.
Ga in Engeland wonen en werken, dat gaat het snelst.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Heel verstandig van je dat je je zo goed wilt voorbereiden! ik zie dagelijks studenten die 'hoogwatervrees ' hebben om het engels in te duiken.

Veruit het snelste gaat het als je een paar weken tot maanden in een engelstalig land gaat zitten. BV een maand in Engeland wonen.

Een andere makkelijke manier is via buitenlandse vrienden, hiermee in het engels spreken.

Engelse TV kijken, engels lezen, en spreken. Gewoon doen. En dan leer jet het makkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen al de voorgaande tips door: luister engelse radiozenders en kijk bv bbc, dvd's zonder ondertiteling.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
je kan ook de woorden die je moeilijk vind opschrijven en het in wrts.nl zetten is een best wel goede site om woorden te leren en dat met die films natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een taalbad doet wonderen op reis gaan naar engeland met een groep waar je alleen engels mag spreken voor alles zelf privé zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel veel oefenen... doen doen en nog eens doen... pak een grammaticaboek en ga zinnen maken... zo lang mogelijk zinnen met zo veel mogelijk regels erin. en schrijf eens een samenvatting in het engels van een Nederlandse tekst die je hebt gelezen...
verder werkt engelse films kijken (zonder ondertiteling) ook heel goed... als het te snel gaat kun je altijd nog de engelse ondertiteling aanzetten, maar aangezien je zegt dat je engels matig is (en dus niet bar slecht), moet het zonder ondertiteling ook wel lukken...

handig boekje voor de grammatica:
noordhoff engels in je pocket... 8,95 bol.com en ik geloof 7,95 bij de bruna... ;)

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding