Waarom krijg je geen relatiecursus op school?

Laatst las ik in een boek ("de geheimen van het verleiden") dat veel mannen/jongens geen idee schijnen te hebben hoe ze op een vrouw/meisje moeten afstappen. En ook mijn vader zei dat hij vroeger eigenlijk nooit hierover iets op school heeft geleerd of van zijn ouders.

Omdat je op school dingen leert die noodzakelijk voor later zijn (en ook een beetje cultuur, zodat je bijv. makkelijker contacten kunt leggen en je geen eenzijdig persoon wordt), was ik benieuwd waarom je dit niet op school leert.
Voor de meeste mensen zijn toch goed werk, een relatie en eventueel kinderen drie heel belangrijke doelen in hun leven?

Misschien zou het raar zijn als een leraar hierover in de klas uitleg gaat geven, maar wij kregen ook les over SOA's en voorbehoedsmiddelen. Vergeleken met dat vind ik het niet zo erg genant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is ook helemaal niet genant om daarover te praten. In de loop van je leven leer je zoiets meestal wel vanzelf. Je leert andere mensen kennen, je sociale leven wordt steeds uitgebreider. Door met andere mensen om te gaan zie en hoor je om je heen vanzelf wel hoe iedereen dat doet.
Ik denk niet, dat je hiervoor een relatiecursus nodig hebt. Als je erg verlegen bent, zou je een assertiviteitscursus kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt er steeds meer op dat ouders het echte opvoedwerk over laten aan de school. Als een relatiecursus daar ook deel van uit moet gaan maken, gaat het in mijn visie veel te ver.

Als kind wordt je opgevoed om je klaar te stomen voor onze maatschappij. Daarnaast ga je naar school, heb je vrienden/vriendinnen waardoor je ervaring krijgt. Je stoot een aantal keren je neus totdat je iemand ontmoet waar je graag oud mee wilt worden. Je hebt een productief maatschappelijk leven en bent sociaal geworden.

Ik denk dat er meer aandacht moet komen voor het volgen van deze belangrijke stappen, ipv een aantal over te slaan en hopen dat het op school geleerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat jongens in Egypte een cursus masturberen krijgen, dus waarom niet?