kan ik een vergoeding krijgen voor mijn reiskosten?

ben 16 jaar en ga over een paar weken naar het mbo in rotterdam maar woon zelf in breda, mijn moeder zit in de bijstand en mijn vader is eenpaar jaar geleden overleden, k krijg sowieso tegemoetkoming maar daar hou ik niks van over, m'n moeder moet zelfs extra geld betalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet wel dat mensen die Hbo of naar de universiteit gaan wel een vergoeding krijgen voor de reiskosten. Volgens mij is dit met het mbo niet zo. Maar je kunt altijd naar de Ib groep bellen om extra informatie er over aan te vragen. Dan weet je het teminste zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedere gemeente zijn de voorzieningen anders, Het is mogelijk dat je vergoeding krijgt, maar dat weet je pas echt als je bij de sociale Dienst langsgaat. Of kijk op de gemeentesite. je moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen: Op geen andere manier er kunnen komen, geen opleiding dichterbij.
Dat soort dingen dus en dan is succes nog niet gegarandeerd