Krijg ik een vergoeding voor mijn ov-chipkaart abonnement?

Mijn krijgen een bijstandsuitkering en ik ga na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs dat is 2 zones van mijn huis dus ik moet wel een ov abonnement nemen kan ik ergens mijn abonnement vergoed krijgen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel mijn ouders krijgen een bijstandsuitkering

Toegevoegd na 1 dag:
Kan mijn oudere zus dan een vergoeding krijgen zij is 16 jaar en gaat naar het middelbaar onderwijs 1 zone.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee zones ?? Kun je die niet beter fietsen dan ? Stuk goedkoper EN gezonder ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, dat wilde ik ook maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Tuurlijk niet. Hier betaal ik geen belasting voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom 'moet je wel' een OV-abonnement nemen? Is de fietsroute onveilig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je moet over bruggen gaan en 1 daarvan is erasmusbrug of willemsbrug en die zijn heel druk en gevaarlijk

Het beste antwoord

ja je heb recht op vergoeding, ik heb zelf ook een uitkering gehad en heb ook geld terug gekregen gehad van de gemeente, gewoon naar de balie gaan in je gemeentehuis en dan een declaratieformulier vragen. succes en het scheelt toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord.

Andere antwoorden (7)

Nee, hier maak je geen kans op, je kunt het ook beter niet proberen, dat heb ik zelf ook geprobeerd, maar het enige wat je bereikt is dat ze verschrikkelijk vervelend worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je leeftijd 12 jaar is, zoals in je profiel staat , krijg je geen vergoeding om naar school te gaan 2 zones verderop. De meeste kinderen gaan op de fiets naar school.
Wel kunne je ouders in aanmerking komen voor vergoeding van de schoolkosten en misschien extra geld voor bv een fiets als je die niet hebt.
Vergoeding voor schoolkosten kan je aanvragen bij de DUO/IB groep
Je ouders kunnen navragen bij de instantie die hun de bijstanduitkering verstrekt, of ze nog op andere vergoedingen recht hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps. minnetje is per ongeluk van mij, ik wilde je plussen.
Ik heb het op twee andere antwoorden van jou gecompenseerd. Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
compensatie van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah c4th het is je vergeven hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, sorry.. niet goed gekeken, heb je echter op 2 andere vragen gecompenseerd om toch weer op de +1 punt uit te komen :)
Wat is er mis met fietsen? Het grootste deel van de middelbare scholieren gaat op de fiets naar school. Goedkoop en sportief! En twee zones is nu ook niet zo'n grote afstand.
13 jaar geleden
Ik fiets altijd naar alles toe om de volgende redenen;
1. frisse lucht. 2. lichaamsbeweging. 3. (bijna) nooit vertraging. 4. Je kan overal komen. en 5. je zit niet zo op elkaar gepakt als in het openbaar vervoer.
Ik denk dat je over de afstand geen zorgen hoeft te maken met de fiets. 2 zones kan je makkelijk fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die krijg je niet. Waarom zou je een vergoeding willen ontvangen voor iets wat je niet nodig hebt? OV krijg je pas vergoed als je na de middelbare school naar een andere opleiding doorstroomt zoals bijv. MBO, HBO of universiteit. Waarom denk je, dat scholieren vanaf 12 jaar allemaal met de fiets naar school gaan?
Het is trouwens ook veel gezonder en wat zijn nou helemaal 2 zones?!?

Toegevoegd na 1 dag:
Voor middelbaar onderwijs en 1 zone krijg je bij 16 jr geen vergoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.
Ga fietsen, zoals iedereen zegt.
Koop ergens een tweedehands fiets, hoeft niet duur te zijn. Misschien is daar wel "bijzondere bijstand" voor, maar dat moet je bij je eigen gemeente navragen.
Of je ouders moeten dat navragen bij de uitkeringsinstantie.

Maar 2 zones, dan heb je het over minder dan 5 km.
Dat kun je zelfs lopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er wel aan welke twee zones. Toen ik nog van huis naar de universiteit fietste, was dat 8 kilometer. Met OV is dat twee zones. Maar goed, ook die afstand was op de fiets goed te doen. Ik ging geregeld op de fiets, terwijl ik zelfs de optie van gratis OV had, dus voor het geld hoefde ik het niet te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overdrijven is ook een vak ik heb op google maps gekeken het is 4,9 km en het duurt 1 uur en 2 min. om naar mijn school te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja? Dus? Vind je dat echt heel indrukwekkend, een uurtje in rustig tempo wandelen? En als je dat te lang vindt duren, dan ga je lekker op de fiets, ben je er in 20 minuutjes als je rustig aan doet. Zo ver fiets ik ook dagelijks, maar dan moet ik nog een trein en vervolgens een bus pakken om na anderhalf uur aan te komen op mijn werk. Ik geloof dat Loenie bij een vergelijkbare vraag zei dat de jeugd van tegenwoordig bestaat uit mietjes. Ik ben het met haar eens. Wat is er toch gebeurd met 'niet zeuren, gewoon doen'?
Zoals al eerder gezegd heb je geen recht op een vergoeding voor een buskaart. Als je gezond van lijf en leden bent ga je lekker fietsen.

Als je om een of andere reden niet kunt fietsen (en dan bedoel ik niet omdat dat lastig is met een lange rok of omdat je bang bent om af en toe nat te worden, maar echt omdat je een lichamelijke of geestelijke handicap hebt) zijn er wel mogelijkheden om een vergoeding te krijgen voor de bus of om met taxivervoer naar school gebracht te worden. Daarvoor moet je bij de gemeente zijn, bij het WMO-loket.