Krijg ik een vergoeding voor mijn ov-chipkaart abonnement?

Mijn krijgen een bijstandsuitkering en ik ga na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs dat is 2 zones van mijn huis dus ik moet wel een ov abonnement nemen kan ik ergens mijn abonnement vergoed krijgen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel mijn ouders krijgen een bijstandsuitkering

Toegevoegd na 1 dag:
Kan mijn oudere zus dan een vergoeding krijgen zij is 16 jaar en gaat naar het middelbaar onderwijs 1 zone.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja je heb recht op vergoeding, ik heb zelf ook een uitkering gehad en heb ook geld terug gekregen gehad van de gemeente, gewoon naar de balie gaan in je gemeentehuis en dan een declaratieformulier vragen. succes en het scheelt toch

Nee, hier maak je geen kans op, je kunt het ook beter niet proberen, dat heb ik zelf ook geprobeerd, maar het enige wat je bereikt is dat ze verschrikkelijk vervelend worden.

Als je leeftijd 12 jaar is, zoals in je profiel staat , krijg je geen vergoeding om naar school te gaan 2 zones verderop. De meeste kinderen gaan op de fiets naar school. Wel kunne je ouders in aanmerking komen voor vergoeding van de schoolkosten en misschien extra geld voor bv een fiets als je die niet hebt. Vergoeding voor schoolkosten kan je aanvragen bij de DUO/IB groep Je ouders kunnen navragen bij de instantie die hun de bijstanduitkering verstrekt, of ze nog op andere vergoedingen recht hebben.

Wat is er mis met fietsen? Het grootste deel van de middelbare scholieren gaat op de fiets naar school. Goedkoop en sportief! En twee zones is nu ook niet zo'n grote afstand.

Ik fiets altijd naar alles toe om de volgende redenen; 1. frisse lucht. 2. lichaamsbeweging. 3. (bijna) nooit vertraging. 4. Je kan overal komen. en 5. je zit niet zo op elkaar gepakt als in het openbaar vervoer. Ik denk dat je over de afstand geen zorgen hoeft te maken met de fiets. 2 zones kan je makkelijk fietsen.

Nee, die krijg je niet. Waarom zou je een vergoeding willen ontvangen voor iets wat je niet nodig hebt? OV krijg je pas vergoed als je na de middelbare school naar een andere opleiding doorstroomt zoals bijv. MBO, HBO of universiteit. Waarom denk je, dat scholieren vanaf 12 jaar allemaal met de fiets naar school gaan? Het is trouwens ook veel gezonder en wat zijn nou helemaal 2 zones?!? Toegevoegd na 1 dag: Voor middelbaar onderwijs en 1 zone krijg je bij 16 jr geen vergoeding.

Nee natuurlijk niet. Ga fietsen, zoals iedereen zegt. Koop ergens een tweedehands fiets, hoeft niet duur te zijn. Misschien is daar wel "bijzondere bijstand" voor, maar dat moet je bij je eigen gemeente navragen. Of je ouders moeten dat navragen bij de uitkeringsinstantie. Maar 2 zones, dan heb je het over minder dan 5 km. Dat kun je zelfs lopen!

Zoals al eerder gezegd heb je geen recht op een vergoeding voor een buskaart. Als je gezond van lijf en leden bent ga je lekker fietsen. Als je om een of andere reden niet kunt fietsen (en dan bedoel ik niet omdat dat lastig is met een lange rok of omdat je bang bent om af en toe nat te worden, maar echt omdat je een lichamelijke of geestelijke handicap hebt) zijn er wel mogelijkheden om een vergoeding te krijgen voor de bus of om met taxivervoer naar school gebracht te worden. Daarvoor moet je bij de gemeente zijn, bij het WMO-loket.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100