Stap hoger van TLL naar HAVO, is dat wel mogelijk?

Is dat eigenlijk wel mogelijk, zo ja hoe zit dat dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zelf denkt dat het kan, moet je het met je mentor bespreken! Het verschilt per school hoe dit aangepakt wordt. Als je in de brugklas b.v. hele hoge cijfers haalt op VMBO-TL, kun je soms overstappen. Ook in hogere klassen wordt het soms toegestaan, maar als je eenmaal vakken hebt gekozen, kom je op de HAVO misschien vakken tekort of krijg je je pakket niet compleet.

Het is sowieso mogelijk om na het halen van je diploma VMBO-TL nog 2 jaar HAVO4 en HAVO5 te doen. Je bent dan één jaartje langer onderweg dan wanneer je meteen naar de HAVO was gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Maar niet op elke school is het mogelijk. Bij mij op school kan je als je in de derde zin van 3 TL van het VMBO doorstromen naar 3 HAVO. Bij mij op school moet je dan wel overal een 7 gemiddeld voor staan.