Wat is het minimumloon?

Wat is het minimumloon voor een 16 jarige in de horeca bij een pizzaboer en in het kruidtvat ik bij beide bedrijven een baan aangeboden gekregen maar ik moet nu kiezen en over de lonen doen ze beide een beetje vaag. Ik heb wel gezocht op internet maar daar kom ik allerlei vage tabelletjes tegen waar ik niks van snap

Toegevoegd na 3 minuten:
Het loon per uur excuus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerelateerde vragen
•Hoeveel is minimumloon?
•Wat is je minimumloon als je parttime! in de horeca werkt?
•Wat is het minimumloon voor een 15-jarige?
•Wat is het minimumloon van iemand van 13
•Wat is het minimumloon bruto voor een 17-jarige in de Horecabrance?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Per uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ook die uurlonen zijn duidelijk:
Bij 36 uur: 3,20
Bij 38 uur: 3,03
Bij 40 uur: 2,88

Antwoorden (1)

16 jaar minimumloon is per uur
Op werkweek van 36 uur: 3,22
Op werkweek van 38 uur: 3,05
Op werkweek van 40 uur 2,90

dit is zonder toeslagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal dan per 1 juli zijn, dan worden ze iets opgehoogd. Niet alleen zonder toeslagen.
Het zijn de bruto bedragen.
Wat iemand netto overhoudt is van de situatie afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt inderdaad het is per juli. en in de volksmond spreek je altijd van bruto en niet van netto, vandaar dat ik het er niet bij heb gezet, maargoed dat je dat nog even benadrukt:) maargoed er zal bijna niks van afgaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, alsof iemand van 16 iets heeft aan hoeveel je in een werkweek verdient. LOL!