Wat zijn de totale kosten om 6 jaar geneeskunde te studeren? (ongeveer)

Dus ook inclusief spullen en boeken

8 maanden geleden

Antwoorden (1)

De totale kosten van studeren zijn circa 1000 euro per maand, inclusief kosten voor kamer en levensonderhoud. Geneeskunde is slecht te combineren met bijbaantjes.
8 maanden geleden
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Tegenwoordig is het weer mogelijk om studiefinanciering aan te vragen, heb ik begrepen. Als je binnen een bepaalde periode (ik dacht 10 jaar) afstudeert, schijn je het bedrag niet te hoeven terug te betalen. Dat zou dan in de kosten kunnen schelen.
Antoni
8 maanden geleden
@Ikhebgeenidee, studiefinanciering aanvragen is steeds mogelijk geweest, de laatste decennia. Alleen de basisbeurs is afgeschaft voor alle nieuwe studenten vanaf het collegejaar 2015-2016. Nu, in 2023, is de basisbeurs weer aan te vragen, want deze is heringevoerd. Wat je schrijft, geldt voor de basisbeurs. De basisbeurs is een gift, tenzij je niet snel genoeg afstudeert: de tempobeurs. Lenen van de overheid in de vorm van studiefinanciering is steeds mogelijk geweest.