21+ toets studie HBO Engels

ik vraag me af op welke vakken je getoetst wordt bij een 21+ examen. ik wil hierna namelijk engels gaan studeren (geen lerarenopleiding) en kan nergens vinden in welke vakken ik nou getoetst kan worden.

Bij elke opleiding is het anders dus moet het wel zeker weten.

Heeft iemand hier ervaring mee? De moeilijkheidsgraad is geen probleem. Doe nu niveau 5 en het examen lijkt ook op niveau 5 te zijn. (Havo/vwo)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als het voor Engels is, zal er vast getoetst worden op Nederlands, Engels, Wiskunde en waarschijnlijk ook wat Geschiedenis en Maatschappijleer.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vraag het bij de opleiding die je gaat doen. Zoals je zelf al aangeeft verschilt het per opleiding. Het kan zelfs per instituut schelen.

In elk geval engels en Nederlands neem ik aan, maar soms wordt wiskunde ook gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop gewoon even een school binnen en vraag de 21+toetswijzer, het kan namelijk verschillen per school, weet ik van de opleiding Bedrijfskundige Informatica..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met de opleiding die je wilt gaan volgen. Op de volgende pagina van de HVA kun je meer informatie vinden over de 21+ toelatingstoetsen per opleiding.

De 2e bron is de toelatingstoets voor onderwijs en opvoeding.