Kan je stage afgekeurd worden als je geen contract heb?

Hoi, de eerste 50 dagen liep ik stage bij een bedrijf met een contract. Dit bedrijf werd toen ineens verkocht en moest naar een andere stage plek Voor de overige 50 dagen. Dit bedrijf heeft niet de juiste crebo code waardoor er geen contract gemaakt kan worden. We zijn al een tijdje bezig met sbb om de juiste crebo code te krijgen. Over 2 weken ben ik klaar met mijn stage. Kan dit een probleem worden dat ik geen contract heb? Voor de rest wel alle uren en verslagen gelopen en gemaakt.

een jaar geleden
1.2K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Je hebt al veel meer vragen over je stage gesteld. Wat heb je met die antwoorden gedaan? Ik hoop dat je de situatie hebt overlegd met school. Als er dan voor gekozen wordt, in overleg met school, dat je bij je huidige stageplek aan de slag gaat, dan is school ervan op de hoogte dat ze geen crebo heeft. Als je zelf hebt besloten om een deel van je stage bij dit bedrijf te lopen, kan ik me goed voorstellen dat dit een probleem is. Maar nogmaals: je hebt meer vragen hierover gesteld. Wat heb je met die antwoorden/adviezen gedaan?
MarBet
een jaar geleden
Sbb heeft nog niet vastgesteld dat jij de kerntaken en werkprocessen kunt oefenen bij dit bedrijf. Je loopt dus formeel gezien geen stage. Bovendien ben je nu onverzekerd aan het werk.
Je hebt echt een grote fout gemaakt door niet meteen op school te bespreken dat dit gebeurde, je wist het al een tijd, en samen met school had je naar een oplossing kunnen zoeken. Nu kun je twee dingen doen: je mond blijven houden en hopen dat ze er niet achterkomen, met alle risico's die daarbij horen, of open kaart spelen en hopen dat school je hierin kan helpen. Ik hoop dat je verstandig kiest.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Van VS een bericht ontvangen. School zou weten van deze stageplek, en daar wat op- en aanmerkingen bij hebben gehad over wat geregeld moet worden.
Het is aan het bedrijf om dat in orde te maken. Door het deels instemmen (met voorwaarden) met deze stageplek, vind ik dat ook de school een zekere mate van verantwoordelijkheid heeft.
Ik denk dat het beter en logischer was geweest dat jij én/met school hadden gezocht naar een andere stageplek, waar alles wel goed geregeld was.

Antwoorden (1)

Voor het mbo moet een bedrijf waar een student stage loopt erkend zijn als leerbedrijf en moet er een stageovereenkomst zijn.

De beroepspraktijkvorming is een wezenlijk deel van je opleiding dus daaraan stelt de opleiding bepaalde kwaliteitseisen.

Dus ja, er kan een probleem ontstaan.

Raadpleeg zo snel mogelijk je school/stagebegeleider van school.
Computoon
een jaar geleden
Spultsje
een jaar geleden
Dit is absoluut waar ! Ook voor het bedrijf zelf kan dit problemen opleveren zonder een contract