Wat wordt er bedoeld met ''Wat is jou visie in het klantcontact"?

Ik heb overmorgen een sollicitatie gesprek (klantenservice) en ik kreeg te horen dat ik deze vraag ga krijgen. Maar ik begrijp niet wat ze hiermee bedoelen.

1.7K
LeonardN
2 jaar geleden
Men zoekt dus naar jouw mening in zake klantcontact. (wat dat dan ook inhoudt in het vak dat jij uit gaat oefenen) Je zou dus kunnen denken aan:
1. Ik vind dat klanten zo snel mogelijk iemand aan de lijn moeten krijgen vs. Ik vind dat de klant eerst zoveel mogelijk zonder menselijk (spraak)contact zelf eerst moet uitzoeken wat hij doet.
2. Ik vind dat we zo weinig mogelijk terug moeten bellen, maar altijd proberen direct een probleem op moeten lossen.
3. Ik vind werken met een script een (counter)productieve methode.
4. Ik vind dat klanten altijd met "u" moeten worden aangesproken.
LeonardN
2 jaar geleden
Overigens, als je een vraag niet begrijpt, ZEG dat dan. De persoon aan de overkant verduidelijkt het graag, dat is geen probleem. Een antwoord geven wat de plank volledig misslaat is een veel gekkere. Ook laat je daarmee juist zien dat je communiceert. Er zullen namelijk ook weleens klanten bellen die iets vertellen wat je niet snapt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
@LeonardN
Die laatste tip... Top !!!

Antwoorden (2)

Je mag dit vertalen naar: "Hoe vind jij dat er met (vervelende ?) klanten omgegaan moet worden ?"
Van jou wordt een positieve instelling tegenover klanten verwacht - althans als dat tot de bedrijfsfilosofie behoort.
- Neem een klant altijd series. Probeer er samen uit te komen. Stuur een klant nooit met een kluitje in het riet.
- Neem een klacht serieus. Ga ervan uit dat als een (1) klacht jou bereikt, dat 10 tot 20 klachten er ook zijn maar jou niet bereiken. Omdat men denkt: laat maar zitten. Of omdat de motivatie ontbreekt er echt werk van te maken.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
-min Geen antwoord op de vraag.
Het is niet de bedoeling dat jij voor de vrager antwoord geeft, of tips geeft, maar dat je uitlegt wat de vraag betekent.
Het is ook niet gezegd dat alle klantenservices deze instelling verwachten.
SentWierda
2 jaar geleden
@LeonardN. De vraag is: wat bedoelen ze hiermee.
Ik antwoord: dat bedoelen ze hiermee.
LeonardN
2 jaar geleden
Nee. Je je snapt het niet.
Jij geeft aan hoe de vrager ergens in moet staan. De vraag is niet:
Welk antwoord moet ik geven op de vraag: ''Wat is jou visie in het klantcontact"
Of wat zou mijn instelling moeten zijn. De vraag is wat er met de vraag bedoeld wordt. Oze geeft een correct antwoord op de vraag.