Mag je met een zichtbare piercing werken bij AH?

hai, ik ben 16 en overweeg een septum piercing te nemen. ik werk bij de ah als vulploegmedewerker. is het wel/niet toegestaan om een zichtbare piercing te nemen? in het spelregel boekje die ik kreeg toen ik vorig jaar aangenomen werd staat niet specifiek iets over gezichtspiercings.

2 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Je zult toestemming moeten vragen aan je werkgever hiervoor. Anders kunnen ze eisen dat je hem er weer uithaalt. Zelfde als bijvoorbeeld tatoo's op zichtbare plekken.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Heb je hier een bron voor?
Albert Heijn baseert zich bij de selectie van personeel op de kwaliteiten van mensen, niet op hun uiterlijk. Ook hebben zij als regel dat het personeel een afspiegeling moet zijn van de samenleving. Dus als er in de samenleving mensen met een piercing lopen, zijn zulke mensen ook in de winkels als personeel te vinden. Daarmee samenhangend is er verschil tussen winkels op het platteland en in de stad. Op het platteland is het publiek anders en zal dus ook het personeel anders zijn.

Wel is er de regel dat het uiterlijk geen invloed mag hebben op de hygiëne. Personeel dat op de vleeswarenafdeling werkt mag daarom geen nagellak dragen.

Overigens mag het uiterlijk niet botsen met de manier waarop bij Albert Heijn door het personeel met klanten wordt omgegaan. Personeel wordt geleerd de klanten aan te kijken. Dat gaat niet zoals het behoort als het personeelslid een boerka zou dragen. Maar een septum piercing heeft daar geen invloed op. Dus als het gewoon is dat mensen met zo'n piercing in het filiaal waar jij wilt gaan werken boodschappen komen doen dan mag jij daar zonder bezwaar te werk worden gesteld.
Amadea