Hoe reken je je rapport gemiddelde uit als niet alle toetsen even zwaar meetellen?

Bijv. sommige tellen 25 procent mee... andere 10 procent...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je punten maar even door en hoe zwaar ze meetellen, dan kan ik (of iemand anders) je duidelijk uitleggen wat je rapportgemiddelde is en waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Baart: Niet zo hoog xD @rubro: Nee met de antwoorden snap ik het alweer. Het was al eens aan me uitgelegd maar was t ff kwijt :p

Het beste antwoord

Gewoon: (Cijfer A x 0,25)+(Cijfer B x0,75)= jouw eindcijfer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toets a doe je keer 25
toets b doe je keer 10
toets c doe je keer ...

Alles tel je bij elkaar op en dan deel je het door (25 + 10 + ... al die procenten zeg maar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die 25% meetellen doe je maal 0,25 en die 10% meetellen doe je maal 0,10. Tel alle factoren (dus de 0,25-en en 0,10-en bij elkaar op en tel alle uitkomsten bij elkaar op. De som van je uitkomsten delen door de som van de factoren en je hebt je gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(cijfer A x 0,25 + cijfer B x 0,10 + enz..) en voila!