Zijn er film/audiovisuele opleidingen voor een mavo diploma?

Beste Mensen,
ik zal over een niet al te lange tijd klaar zijn met mijn middelbare school. Ik doe op dit moment mavo en twijfel of ik zou door stapelen richting de havo. De hoofdreden hiervan is omdat ik niet zeker weet of er filmopleidingen/audiovisuele opleidingen zijn waar je met een mavo diploma naar toe kan gaan. De meeste opleidingen zoals de filmacademie en het Hku zijn op mbo 4 niveau. Kennen jullie film/audiovisuele opleidingen waar ik naar toe kan gaan met een mavo diploma?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
MarBet
3 jaar geleden
Met mavo diploma kun je toch naar niveau 4? Qua opleiding kun je bijvoorbeeld denken aan AV productie. Als je googlet zie je welke ROC's dit aanbieden.

Antwoorden (2)

Ja die ken ik.
ROC midden Nederland bied een dergelijke opleiding aan. Ik heb deze zelf gevolgd bij hen alleen toen werd deze opleiding nog in Amersfoort gegeven aan de disketteweg 10.

Hij is nu blijkbaar verhuisd naar Utrecht. Ik vond het een leuke opleiding, al heb ik hem zelf niet afgemaakt, mijn passie lag toch in de beveiliging :-)
.
Ze bieden zowel MBO niveau 3 als 4 aan. Dus daar kan je vanaf de MAVO direct naar toe. En later eventueel doorstromen naar het HBO.
Toegevoegd op 19 maart 2021 19:34: tekst
3 jaar geleden
Ik zit zelf op het sintlucas in eindhoven. Sintlucas bied 2 opleidingen film aan. 1 audioviseule en animatie. Daar krijg je les over het concept ontwikkelen voor een video (creatieve onderdeel van de video) of ze bieden audio visuale techniek. Daar krijg je de technische delen van video als voorbeeld filmen, editen , belicht , geluid etc. Maar je krijgt bijde opleiding de basis dus bij AT krijg je ook ideeen ontwikkelen en bij ava krijg je ook filmen met is niet de hoofd preotijtnr
. Op de website vind je audiovisuale specialist. Dat zijn 2 opleidingen samen gevocht wanneer je op school zit ga je kiezen. Daarnaarst krijg je de 1e jaar niet alleen at of ava je krijgt ook andere vakken. Sintlucas wilt dat je de juiste keuze maakt.