Ontslagen maar wel nog ingepland, waar heb ik recht op?

Ik ben gister ontslagen bij een winkel waar ik fulltime werkte. De reden was dat er teveel personeel was.

Ik had een 0 uren contract maar stond wel nog voor de rest van de maand ingepland. Moeten ze mij dit nu uitbetalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je meldt niet of je per 1 september ontslagen bent of per direct. Oftewel Of je die ingeplande dagen nog gaat werken of dat je niet gaat.

Als je die dagen nog wel moet werken, dan krijg je die uiteraard uitbetaald, als je die dagen niet werkt, dan krijg je ze ook niet uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, natuurlijk voor elk gewerkt uur staat een beloning tegenover; dat heet loon/salaris. Daar heeft een 0-uren contract niets mee te maken.

Toegevoegd na 45 seconden:
uiteraard mits je die uren gaat werken, anders niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een bedrijf kan je niet zomaar ontslaan omdat ze teveel personeel hebben.
ook iemand met een nul uren contract heeft een bescherming bij ontslag
ze moeten dan een ontslag vergunning aanvragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
op de onderstaande link kun je meer infomatie vinden of te wel vragen stellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat hoeven ze niet uit te betalen want je hebt er niet voor gewerkt.