Nee, dat hoeft niet.
In de wet wordt heel weinig geregeld over de authentieke handtekening. De wet bepaalt nergens hoe een handtekening eruit moet zien of hoe de handtekening van iemand herkend kan worden. Je bent dus vrij om verschillende handtekeningen bij verschillende instanties/personen te gebruiken. Wel moet je dan onthouden welke handtekening je waar precies gebruikt. Dit is natuurlijk onhandig, waardoor er in de praktijk vaak dezelfde handtekening wordt gebruikt.
SimonV
3 jaar geleden
JA op je ID-kaart heb je jouw handtekening gezet. Het is de bedoeling om deze handtekening ook te blijven gebruiken.
Een handtekening is bedoeld om aan de juiste persoon het juiste diploma uit te reiken zoals in dit geval. Bij financiële zaken is ook een handtekening nodig. "Bij de notaris ga je tekenen voor de overdracht."
Iedere persoon heeft een handtekening en het is beter daarin niet te variëren.