Mag een werkgever dingen in je dossier zetten waar jij niks van weet? En heb je recht op inzage?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
crispy
3 jaar geleden
Wat bedoel je, wat voor 'dingen'?
Als hij registreert hoe vaak je te laat komt, dan weet je misschien niet dat hij dat registreert. Bedoel je zoiets?
Maar je weet zelf wel van elke keer dat je te laat bent gekomen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee dat bedoel ik niet.
Jaargesprekken
Klachten
Dingen tav werk waar je geen weet v hebt
ronron1212
3 jaar geleden
Jaargesprekken zitten altijd al in je dossier daar weet je ook van
Thecis
3 jaar geleden
@ronron1212
Idealiter en wettelijk gezien wel ja. Maar het zou niet de eerste werkgever zijn die het jaargesprek aanpast nádat je een gesprek hebt gehad en de tekenpagina hieraan toe voegt. Dit laatste heb ik helaas meerdere keren gezien. Sterker nog, ik heb het zelfs mee gemaakt dat er voor mij dingen waren getekend (en probeer dat maar eens aan te tonen!).

Antwoorden (2)

Je hebt recht op inzage
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op grond van de AVG heb je recht op inzage in je dossier. De werkgever mag dus ook geen zaken in een dossier zetten die jij niet weet.